onsdag 23 mars 2011

Heltid rättighet och deltid möjlighet oavsett styrande?

Jag såg i veckan att moderaternas partisekreterare ger signaler om hur partiet bör agera som arbetsgivare. Som alltid får väljarna döma om det är förslag och politik som är "på riktigt" och " på allvar" eller om det är ännu en putsning av en moderat yta för att bli så "sossiga" som det krävs för att vinna val i Sverige. Är det ärligt så är det trots allt välkommet. Men f-n vet. Det verkar finnas motstånd i de moderata leden även om Kent Persson reagerar positivt, liksom Lotta Olsson. Paul Lindqust kompletterar sitt "det är väl bra" med ett MEN...och i Huddinge blir det så tydligt att A inte alltid följs av B i det politiska alfabetet. Jag hittade en liten videosnutt om detta på (S) hemsida i Huddinge, som jag också lade upp på min egen youtubekanal...


Kanske en liten "hint"....Ibland får jag en del anmärkningar av personer som är nogranna med att exempelvis en motion inte alls är "avslagen" utan "besvarad" och förväntar sig en utebliven kritik mot att förslaget som läggs då inte får stöd av majoriteten. Så kan det förstås inte vara. Som framgår av klippet är det i det närmaste en princip hos en del styrande att inte ge oppositionen rätt även om man gillar förslaget. Då SKA kritiken fram.

- Mer om fallet Huddinge skriver Emil Högberg.
- Handlingar till fullmäktiges förslag om motion ang heltid...
- Hela fullmäktigesändningen med motionsdebatten också på nätet.




Läs fler inlägg på portalerna NetRoots och Politometern
Intressant
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,