onsdag 8 december 2010

Nu anmäls kalsongprånglarna

I dag har jag skrivit min första anmälan till konsumentverket.

Ärende: Vilseledande reklam och ojust marknadsföring

Meddelande: Jag har precis öppnat en brev från Tono International. Företaget säljer kalsonger "och boxershorts" och menar i brevet att jag till TM-företaget Ringmuren i Visby har gjort en beställning av företagets produkter. Så är nu inte sanningen.

Jag har på grund av en tidigare svårighet att få in avbeställning av underkläder från ett annat företag, en riklig uppsättning av de nödvändiga produkterna i min låda. En förfrågan per telefon om ytterligare en prenumeration skulle om inte leda till min aggression som till något av uppgivna skratt. Där skulle samtalet avslutas. Jag vare sig har eller kommer att beställa kalsonger, boxershorts eller några andra produkter av företaget ens före dagens brev.

Att det kommer till mig kan förvisso handla om ett misstag men en enkel googling på varumärket ger vid handen att många fler har drabbats under flera år. Jag skulle uppskatta om konsumentverket, gärna i samarbete med lämplig bedrägerirotel hos polismyndighet eller annat, kunde ta sig an detta och andra, liknande ärenden.

Som jag ser det handlar det dels om företaget Tono men självfallet också telemarketingföretaget på Gotland.

med vänlig hälsning Peter Andersson redan kalsongägare tillika arg konsument


Namn: Peter Andersson
Mer: Konsumentverket. också på facebook. Moruti skrev för länge sen om samma sak.
Läs fler inlägg på portalerna NetRoots och Politometern
Intressant Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,