torsdag 21 oktober 2010

Från sport till striptease sabbar O´learys varumärke

Jag och Pia har en liten "last". Att vid ett par tillfällen per månad äta mat på O´learys i Huddinge. God mat och en allmänt trevlig restaurang alldeles utanför dörren. På senare tid har något börjat förändras. O´learys varutmärke är ju sportsändningar. Här i staden verkar inriktningen nu bli lite smånaket och vem vet....vad mer. Förra veckan bjöd O´learys in till "Bikinikväll". Inom kort har krogen en "sexig hårdrockskväll". Tilll saken hör att det gamla namnet på en omtyckt Huddingekrog lever kvar hos oss som bor här. Därför har O´learys också på sin hemsida använt namnet "Melles". Vart gränsen inne i restaurangen går mellan de två verksamheterna är omöjligt att avgöra.......Vad gäller företagets Facebook-grupp som vi gäster förutsätts gilla är jag väldigt nyfiken på din uppfattning av detta "varumärkesbyggande".


Två perspektiv. Med den utvecklingen kommer vi att byta favoritmatställe. Och vad säger egentligen företaget centralt om den "nedsolkning" av ett starkt och omtyckt varumärke som lokala franchisetagare orsakar? Nu vet jag att företaget har fått reaktioner till sitt huvudkontor, även om svårigheterna var uppenbara att få ansvariga att lyssna. Men frågan är väl hur "naket-inriktningen" påverkar verksamheten: Maten smakar möjligen bättre på andra ställen. Och den som älskar fotboll men får den avbruten av halvnaketdansande bikiniflickor löser måhända sitt sporttittande på annat sätt. Varning, O´learys!




Läs fler inlägg på portalerna NetRoots och Politometern
Intressant Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,