fredag 2 juli 2010

Uppladdning inför Almedalen: Programtidningen, semesterfirande och kanske ett par blogginlägg

Semesterfirandet fortsätter. Ikväll med Lida Countryfestival. I morgon blir det en del praktiskt packande och planerande inför semesterresa till Gotland. Vi har hyrt övervåningen på en villa, strax norr om Visby från söndag till söndag. Det sägs att mycket kommer att hända just där på ön nästa vecka. Men jag ska främst ha en skön semester. Det utesluter inte ett eller annat blogginlägg om det jag ser och upplever. Trots semesterstämpeln på resan kommer kvällarna att vara inbokade på partiledartalen.
Söndag 4 juli klockan 19.00 Moderaterna: Fredrik Reinfeldt
Måndag 5 juli klockan 19.00 Vänsterpartiet: Lars Ohly
Tisdag 6 juli klockan 19.00 Folkpartiet: Jan Björklund
Onsdag 7 juli klockan 19.00 Centerpartiet: Maud Olofsson
Torsdag 8 juli klockan 19.00 Socialdemokraterna: Mona Sahlin
Fredag 9 juli klockan 19.00 Kristdemokraterna: Göran HägglundLördag 10 juli klockan 11.00 Miljöpartiet: Peter Eriksson & Maria Wetterstrand
Det blir möjligen något inlägg i förväg, allt för att försöka höja stämningen och kanske bidra med en eller annan tanke. Och så förstås en summering efter talen och eventuella samtal och reaktioner.

Ett par semiarier där jag ska delta är givna för uppföljande bloggkommentarer: JMW har talk-show om sociala medier. Och Martina Linds bloggfrukost förstås där dessa bloggare deltar:
Jag ska också gå på ett seminarium om skolan och sociala medier. Just det ämnet vill jag gärna att Huddinge kommun jobbar ännu mer ambitiöst med och ligger före. Seminariet hoppas jag ger en del tips och tankar. Med stor sannolikhet kommer en rad andra seminarier och möjligen också mingel att locka.

Netroots-gänget kommer att vara mycket välrepresenterat i Almedalen. Ett trettio-tal bloggare med, hoppas jag, full fart på tangenterna under hela veckan. Ser också signaler på Politometern att Bloggplats H12 kommer att vara välfyllt med bloggare från "den andra sidan". Rödgrönt blir det förstås också. Inte minst festen på onsdagkvällen lockar och rockar!

Det är trots allt....semester!


Mer att läsa:
- Almedalsveckans programtidning (pdf)
- Alla program på Almedalshemsidan.
- Mina tankar inför Mona Sahlins tal i Almedalen.
- Martin Moberg, Kristian Krassman och HBT-sossen skriver inför veckan.
- Johan Westerholm är till del utslagen av solen där han laddar upp..
- Fia Arkelsten har ett gediget program..
- Annika Beijbom skriver Almedalstips.-
- Makthavare.se om Webb-TV

Läs fler inlägg på portalerna NetRoots och Politometern
Intressant Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , ,