onsdag 16 december 2009

(S) i bloggosfären inspiration för alliansbloggare

 
Partiledarstöd för NetRoots...

Per Ankersjö ger i en postning berömmande ord om den höga aktivitetsgrad som vi progressiva bloggare i nätverket NetRoots har kommit upp. Det formella tacket får och bör riktas av Johan Ulvenlöv som samordnar och som driver bloggen S-buzz med löpande uppdateringar om vad som skrivs om.

Ett omnämnande får också denna blogg som under just nu finns placerar i topp på Knufflistan. Sånt förvändras förvisso. En kommande bloggpaus (!) som beror på vistelse i semesterparadiset Magaluf (!) kommer sannolikt att ändra på det men ...ändå. Tack för uppmärksamheten, Per.

Per Ankersjö menar att borgerliga bloggare nu bör ta upp kampen med oss S-bloggare. Där finns ett hinder i "individualismen" och en brist att fungera som "propagandamaskin", menar han. Det där sista är en knepig fråga om man vill försöka kombinera sitt politiska skrivande med någon form av egenidentitet och markera att det inte är ett partihögkvarter som styr inlägg. Det handlar förstås mycket om tonen, där exempelvis Ett hjärta rött är en blogg som lyckas förena ett progressivt politiskt budskap med en stark och positiv egen karaktär och ton. Där kan jag lära mig. I debattens intensitet är det lätt att hamna i spår som utåt sett kan verka vara talgregler för Sveavägen 68. Så får det förstås inte bli

Ankersjö lyfter för utom min blogg också fram  Johan Westerholm, HBT-sossen, S-buzz, Högberg, Erik Laakso, Veronica Palm, Ett Hjärta Rött, Bodströmsamhället. Försöker jag återgälda hyllningarna genom att titta på alliansbloggar på Knuff, ser jag förstås att en "Propagandablogg" av stora mått placerar sig högt. SvD:s ledarblogg. Mer utbyte i direkt dialog får jag med alliansbloggare som Kent Persson och  Mary Jensen, Men även utanför Knuff finns ju bloggar med allianskoppling som säkert kommer framöver: Edvin Alam förstås, landstingsrådet Andersson på Kungsholmen inte att förglömma och väldigt många fler. Det finns en god grund att bygga på för den som uppskattar politik också på nätet.        

- Koll på fler blogginlägg på Politometern.


Intressant? Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , ,

2 kommentarer:

Mary X Jensen sa...

Jag vill också gärna ge cred till att s-bloggarna kommit igång så bra. Inte för att jag gillar allt som sägs utan för att det inspirerar till att säga emot ;-)

Tack detsamma Peter, det är kul att debattera med dig. Man får ligga i ordentligt.

Anonym sa...

Hej Peter!

Vill instämma med Mary. Det är kul att debattera/resonera med dig. Håller inte alltid med dig, men tonen är respektfull. Det gillar och uppskattar jag. Det är så den politiska debatten ska föras.

MVH

Kent