onsdag 2 december 2009

Bloggosfären i positiv utveckling - och "-med rätt att tycka" allt närmare en blogglegend

Tycker mig se lite positiva saker i bloggsfären, värda att uppmärksamma. Tidigare idag kände jag mig bara tvungen att "slänga iväg" en postning efter att ha sett den nya Politometern som drivs av Martina Lind. Spännande. Lättnavigerat. Trots det får man mycket info. 1190 olika bloggar, skriver Bloggvärldsbloggen. Jag gillade Politometern direkt.

Annars ser jag, efter en dag av jobb utan större koll på nätet, att Johan Ulvenlöv har postat om en god representation av S-bloggar på Knuff:s top 50. Den där första meningen stannar jag till vid :-)
Peter Andersson närmar sig med taktfasta steg plats nummer 1
Plats och plats. "Nr 1". Det som möjligtvis "känns" är att den där förstaplatsen i dag är bokad av HAX, vad jag har lärt mig en av bloggosfärens stora legender. Listor hit, platser dit och invändningar som säkert kan vara berättigade: det är väldigt kul ändå! Sen följs resten av postningen:
".... tätt följt av Alliansfritt Sverige. I övrigt kan vi se följande utveckling:

Mitt i steget på plats 10
Kulturbloggen på plats 15
Rödgrön samarbetsblogg har tagit sig upp till plats 20 OBS!
HBT-sossen finns på plats 24
S-Buzz är på plats 26
In your face på plats 31
Laakso på 33
Claes Krantz på 34
Högbergs tankar är nu inne på plats 44
Bodströmsamhället är på plats 45
Veronica Palm är nu på 47

Strax utanför är bland annat Martin Moberg, Karin Bergh och Robert Noord för att nämna några.
Videoblogg har jag inte testat. Förutom en liten övning häromdagen för att ändå börja närma mig, ta steget. Det har däremot Lilith Svensson, Kd-politiker från härliga Varberg som siktar på riksdagen. Hennes videobloggar finns förstås utlagda på Youtube, här inför provvalet till riksdagen. Och för mig är förstås att Kent Persson kommit igång med videobloggandet en extra sporre.

Ser idag en ny blogg som jag också hälsar välkommen. Mary och Kent har startat Moderata Perspektiv.

Några nyheter från den delen av bloggosfären som jag försöker ha koll på. Det händer förstås oerhört mycket mer.

Fler bloggar (förutom allt på NetRoots) om detta: Politometern har kollen på inläggen.

Intressant?Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,