torsdag 5 november 2009

Sahlin och bloggarna - Bild-bubbla-tävling

Claes Krantz har ett inlägg med Mona Sahlins samtal med NetRoots bloggare på kongressen. Jag fanns, inte första gången, i Sahlins bakgrund. Något som framgår av klippet. Mona berättar bl.a. om sin egen (positiva) syn på S-bloggare. Hon får frågor om facklig-politisk samverkan, småföretagarpolitiken, "systemen" som slår mot enskilda människor och om offentliga ursäkter till en grupp som kommit i kläm. Lyssna!

Bild-bubbla-tävling: Vad tänker jag?

(pris till bästa: ära och berömmelse i bloggosfären
Jury: Jag själv- enväldig. Sista postning av tävlingsbidrag i kommentarsfältet fredag 6 november kl 22.00)
Vinnaren meddelas med blogginlägg här lördag 7 november


Video med hela träffen



Jag bloggade om träffen.

Några som var med: Högbergs tankar, Mitt i steget, Johan…, Alliansfritt Sverige, hbt-sossen.blogspot.com, Peter Andersson – med rätt att tycka…., En ny (s)kolpolitik, Integritet: (S)eger, seger, seger, Joakim Kellner,

S-buzz sammanfattar Kongressen och NetRoots.

Intressant? Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

10 kommentarer:

Jonas Morian sa...

"Margot? Vilken jäkla Margot?"

Björn Fridén sa...

”Jag känner ju igen henne, man vad fan är det hon heter?”

Johan Ulvenlöv sa...

Drömmar av guld _ A _ Drömmar av guld _ I _ Drömmar av guld _ K _ Det är drömmen om AIK!

LeoB sa...

"Hur var det nu? Hade tänkaren handen lite halvöppen eller knuten? Lutade han sig mot handen? Har de redan börjat filma?"

Calle Fridén sa...

"Grab your pardner by the arm..."

LeoB sa...

"Jamen va pinsamt. De filmar mig nu när jag inte kan säga något. Här sitter jag tyst som en djävla tönt när vi ska prata politik. Som en som inte har något att säga... Undrar om blomman hamnade rätt bakom mig?"

LeoB sa...

"De filmar mig. Kan jag göra något kul av det? En bild-bubbla-tävling där folk får vräka ur sig en massa dum-roligt om vad jag tänker? Jag behöver något som livar upp mig när jag suttit tyst så här länge!"

Åsa sa...

Varför är de inte lika intresserade av vad jag sa för fem minuter sedan?

Anonym sa...

Knappast pratbubblor, men mina tankar under det goda samtalet med Mona.

1. Bra Mona, men vi behöver kommunicera med långt fler än småföretagare. Varför inte också med dem som arbetar inom vård, utbildning och omsorg? De som dagligen lever under budgetraseri och motstridiga krav? Jag menar naturligtvis inte s.k. arbetsplatsbesök utan uppriktiga goda samtal liknande det du håller med oss.

2. Det är nog inte bara IPRED-lagen som behöver en översyn. Det är ju faktiskt endast vissa kulturskapare som har någon ekonomisk nytta av STIM-pengar. Skulptörer och målare får engångsersättningar för sina verk. Skulle även författare och musiker kunna erhålla sådana med syftet att få större mångfald och mindre kommers i kulturutbudet och större jämlikhet mellan olika former av kulturskapande?

kiwa sa...

....Shuffle höger...stepturn...cross-rock....shuffle vänster...hur f-n ska hinna jag lära mig det till på söndag......