onsdag 4 november 2009

Bloggframgångar: "The most popular blogs written in Swedish"



Jag minns när jag kunde twittra ett grattis till Kent Persson för hans inträde på Twinglys 100-topp-lista. Listan som har underrubriken "
The most popular blogs written in Swedish
Det gjorde att jag upptäckte den och har därefter tittat till den med jämna mellanrum. Och döm om min förvåning att min blogg nu fanns med!! *hehe* Snabbt som ögat skriver jag detta, för listan tenderar att skicka bloggare upp och ner. Och även om jag upprepar i oändlighet att detta med topplistor är "Heeeelt betydelselöst" och "heeeelt baaara en allmän trevlighet" och även om jag är medveten om alla invändningar man kan ha - så är det trots att kul! :-)

Förutom mig själv *S* finns några mer kända på samma lista: Blondinbella, Henrik Alexandersson, Kulturbloggen, Rick Falkvinge, Carl, mina härliga favoriter på SvD:s ledarblogg, Mymlan, Jonas Morian, Mina moderata karameller, Gudmundson, Foki, Alliansfritt, Louise.

Och några till upp till 100. Måste nämna Ett hjärta rött och Erik Laakso och Arvid Falk också. Och "Mymlan II, dvs Bloggvärldsbloggen.

Kul så länge det varar.

Som synes en del också från NetRoots.

Intressant? Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

2 kommentarer:

ilse-marie sa...

Visste inte ens att listan exciterade, och jag fattar inte hur min blogg kan vara med. Men det var ju kul, så länge det nu varar - som sagt ;-)

Peter Andersson sa...

hej! man gör sina upptäcker saker bara så det plötsligt ibland. Att du är med beror väl på din alldeles lysande blogg :-)

/P