söndag 25 oktober 2009

Vi firar Internet 40 år!

Ser på DN:s sida att Internet faktiskt fyller fyrtio år. Jag saknar fullständigt kunskaper att avgöra om det stämmer men får gå efter att DN har rätt. Då räknar de från 29 oktober 1969. Ser också att Computor Sweden har en artikel om detta.
- Men jag trodde att kommunikation skulle ske mellan datorer och inte mellan människor, säger Kleinrock med en blinkning till alla de sociala nätverks- och fildelarsajter som har blivit några av internetålderns kännetecken.
Apropå mitt tidigare inlägg om de sociala medierna, som nätets kanske största "skapelse". Ser att också Karin har bloggat om Twitter, något jag missade att länka när jag skrev om det.

Mitt första möte med Internet var nån gång i början av 1995, i kommunhuset Huddinge. Jag tror att det första handlade om att börja besöka Aftonbladets hemsida. Vid den tiden började också så kallad "e-post" ramla in. En fascinerande sak som min lillebror, inte utan viss nedlåtenhet i rösten, konstaterade att han hade haft sedan 1987.

Intressant?
Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,