söndag 11 oktober 2009

Om bloggberöm, gästbloggare och 50-Plus-bloggare

Blir förstås strålande glad över dagens uppskattning: Kent Persson har ett nytt inlägg med sina tips på bloggar. Idag får jag äran att nämnas tillsammans med Sofia Mirjamsdotter ("real mymlan och Bloggvärldsbloggen)

Kent skriver att min blogg är "en av de bättre politiska bloggarna" och av detta omdöme blir jag förstås djupt rörd. Den tredje bloggen som KP nämner i dag är Edvin Alam som beskrivs som "snabb och rapp". Jag kan bara instämma, kanske med tillägget att Edvin ibland är rent explosiv i att fånga upp och posta, något som förstås inte ska påverka hans studier negativt. :-)

Kent själv har idag äran att ha en gästbloggare: Per Schlingmann, moderat partisekreterare och även själv bloggare på "valledarbloggen". (uppdaterad..senast i juni...)

Egentligen är Kents blogg väl så intressant i sig, utan behov av att "stärkas" med en partisekreterarartikel. Och budskapet i dagens inlägg är väl känt och väl spritt i andra sammanhang. Det utesluter inte att det är läsvärt och inspirerande till analytiska och ideologiska inlägg i retur.

PS: appropå "Mymlan": Hon utlyser här en bloggtävling: "Sverige bästa 50plus-bloggare".
Jag är ännu alltför ung för att kunna delta....

Intressant? Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , , , , ,

4 kommentarer:

Björn Andersson sa...

Jag håller med. Du är en fantastisk bloggare!

Arne Roland sa...

Och det känns bra att få uppskattning av de blå ?
Inte skulle bloggare som är starkt kritiska till
högeralliansens ideer få sådant beröm.

Peter Andersson sa...

Björn: tack för de orden. De värmde!

Arne: för i princip alla som är politiskt aktiva är det självklart att skilja på de motsättningar man kan ha om politiken, och det personliga. Jag tror det är oerhört viktigt. Det gör att jag kan säga positiva saker om exempelvis moderata bloggare utan att därmed gilla politiken. Tror att det är viktigt för demokratin, men förstås...en viktig egenskap också som människa...

p

Edvin Ala(m) sa...

Haha! Jag har blivit lite av en mästare på att läsa kurslitteraturen och skriva ngt intressant på bloggen ;)