onsdag 14 oktober 2009

Hägglunds "Verklighetens folk" ger intern turbulens i KD - Och lockar SD-ledaren

Ser att Expressen har koll på de mer interna reaktionerna i Kristdemokraterna efter Hägglunds märkliga tal. Således en av partiets mest respekterade företrädare som inte känner sig i budskapet.
- Jag förstår det inte, jag känner inte alls igen mig. Hade vi inte bredden i debatten skulle samhället stagnera, säger Wijkman som inte vill uttala sig om SD. Göran Hägglund ville i går inte kommentera Åkessons uttalanden
Åkesson, ja. Sverigedemokraternas ledare Jimmy Åkesson har känt lockelse av Hägglunds tal.

Ju mer
jag själv tänker på det destor mer frustrerad blir jag. Hägglund har möjligen under kort period fått medieutrymme. Hans rådgivare verkar ha hamnat i någon total desperation ju närmare spärren till riksdagen som partiet hamnar. Har du inte gjort det så titta på talet . Läs det inte bara ytligt utan försök "känna in" budskapet mellan raderna.

Har du inte tid att läsa igenom så är Fredrik Petterssons "analys" med länkar till de verkliga KD-förslagen en höjdare. Anders Wijkman verkar må illa av det. Gissar att också Alf därnere i Bryssel ibland grunnar på vad som händer med hans gamla "kristdemokratisk samling".

Inte är det som förr i alla fall.

Intressant
? Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,




Intressant?