söndag 13 september 2009

Förärad Svenska Dagbladets uppmärksamhet

Det är utan tvekan trevligt att få uppmärksamhet för blogginlägg. Noterar att mitt inlägg i morse med en reflektion över PJ Anders Linders ledare i Svd har uppmärksammats på hans blogg.

Helt riktigt har han tolkat en viss irritation hos mig kring kring den bild jag tycker att man verkar ha ambitionen att sätta av det rödgröna samarbetet och av socialdemokratin och Mona Sahlin. Vi får väl se när eller om utfall kommer också mot Maria Wetterstrand som "nymarxist". Jag läser mycket gärna Marias replik på en sån eventuell replik.

PJ Anders Linder berör en debatt inom socialdemokratin som om just den påverkas av andra partiledare. Det är förstås snurrigt. Att ett politiskt samarbete i en koalition innebär givande och tagande är klart. Om detta kommer förstås mer vartefter politiken mejslas fram i detalj. Jag betecknar det som ganska fantasifullt med prognoser om att den kommer att innehålla så mycket "nymarxism".

Möjligen finns det förhoppningar om att det underläge som alliansen nu har gentemot oppositionen och de rödgröna ska bytas till ett övertag med diverse insinuationer om "kommunisktspöket". Med största sannolikhet är väljarna klokare än att man går på den finten.



Intressant
?Läs även andra bloggares åsikter om , , , , pol