fredag 21 augusti 2009

Reinfeldts sommartal, en trevlig videoblogg och bloggtopplistor

om videobloggande...

Idag
ser jag att Kent Persson har premiär (?) med videoblogg. Dagen före Fredrik Reinfeldts sommartal ger Kent sina egna tankar om vad den egna partiledaren borde ta upp. Jag tycker att formen av viedebloggande är trevlig och enkel. Även om jag ännu inte känt mig så tilltalad av den (i alla fall inte före ett besök hos frisör). Vill önska Kent all lycka till med kommande produktioner som speglar närkeslättens intensiva politiska sammandrabbningar, inte minst om landstingsfrågor.

Jag valde det traditionella bloggandet för att ge mina idéer inför Reinfeldttalet. Mer om detta, och ett avslöjande från Kent video om hans syn på skattepolitiken har jag redan lovat honom att återkomma till.

om topplistor...

Ser att Johan Ulvenlöv på S-buzz presenterar en ny summering av progressiva bloggares placering på listor, denna gång Knuff. Som JU inleder med så är listor i sig inte det intressanta utan innehållet. (det utesluter inte nyfikenhet..förstås :-) Med det sagt....är det ändå trevligt att också S-folk finns med på blogglistor:

Enligt Johan ser det ut så här:

Alliansfritt Sverige är på plats #8
Peter Andersson har krypit upp till plats #10
Kulturbloggen finns på plats #16
Promemorian är på plats #22
Erik Laakso är på plats #25
Mitt i steget är på plats #35
Omstartade Arvid Falk på plats #40
HBT-sossen #41

Strax utanför topp #50 hittar vi även Krassman #54, undertecknad #58, Sjölander på #112, Karin Berg på #192, Roger Jönsson hittar vi på #197. Vi har Johanna Graf på #201, Löwdin som startat om finns på #231. Andra på ingång är tex Martin Moberg.

Intressant? Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , ,

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Peter!

Jo mitt förnamn är felstavat det saknas ett t i det, lätt hänt och lätt att missa och jag har själv råkat ut för det några gånger när jag skrivit mitt namn själv på datorn :)

Det är mycket roligt att vi som progressiva bloggare är väl med på topplistan och förhoppningsvis blir vi fler vad det lider. Ha en trevlig dag!

Peter Andersson sa...

hmm dj--a Johan. Jag .bara kopierade :-) Ändrar. Man får lida när man fuskar...

Ha en bra dag/kväll och helg själv.
p

Anonym sa...

Hej Peter! Tack för en trevlig länk och kommentar om mitt videobloggande!