tisdag 11 augusti 2009

Madeleines bröllop med Jonas också före valet?

Ser att den svenska royalismen kommer att koka i landet Sverige. Först Victoria och nu också Madeleine och Jonas Bergström som idag tillkännages som förlovade. Något datum för själva bröllopet verkar inte vara bestämt. För den som ivrigt önskar veta mer kommer en presskonferens att hållas idag kl.16.

Monarkin lär bli stärkt av fest och glamour i anslutning till bröllopen. Man undrar om det kommer att bli för mycket. Men för egen del önskar jag de unga tu all framgång.

För övrigt anser jag att det svenska hovets bilder är skattebetalarnas och bör därför vara kopieringsbara.

Intressant? Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

3 kommentarer:

Ola Bandola sa...

Om fokus läggs på en samlad vänsterpolitik som svarar upp till vad en majoritet av väljarna efterfrågar, lär inte ett eller två prinsessabrölopp avgöra valutgången.

britta sethson sa...

Jag tycker att samtliga bidrag till kungafjäsket ska vara frivillig. Kan man inte få kryssa i på deklarationsblanketten om man vill betala eller inte. jajaja jag vet att det är omöjligt.

Suck. Till detta kommer man inte att spara på pengarna. Kungen kommer att begära extraanslag och Borg kommer att bifalla. Han har ju sett en ljusning. Man får hoppas på republikanerna i folkpartiet.

Peter Andersson sa...

Håller med dig, Britta.

Sen, Ola, jag har stor tilltro till väljarna så egentligen tror jag inte att kungabröllop eller sånt avgör. Men jag har för mig att valforskare spekulerade när S vann -94 och Sverige blev trea i fotbolls-VM. Den där "svenskyran" skulle ha gynnat sittande regering...Det var väl närmast det perspektivet jag hade i tankarna...