fredag 28 augusti 2009

Aftonbladet, Makthavare.se och mätningar av opinionen

Jag gissar / förväntar mig att det kommer mer under dagen. Igår skrev jag om uppgifterna på Makthavare.se. Aftonbladet skulle komma med en undersökning om att S nu var det tredje största partiet i Stockholm. Jag hade en viktig reservation.."om den kommer".

Sent såg jag första signalerna, som då var positiva. Nu ser jag Aftonbladets artikel: budskapet är att moderaterna förlorar sina unga väljare. Alliansen backar. Socialdemokraterna har en oacceptabelt låg andel. Men något miljöparti som är större än S synes inte finnas.

En ny läxa att lära sig om källkritik? Eller kommer det mera under dagen? Eller har Anders Jonsson helt enkelt virrat till det?

Intressant? Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,