onsdag 1 april 2009

VIP-kort hos SL - en ideologisk rimlighet

Det tar nån sekund innan det slår mig att dagens datum är första april, tid för skämt. Därför är det bara just denna sekund som jag går på "nyheten". Samtidigt försöker jag tolka reaktionen, just där jag trodde den var sann. Ett "vaa??" över läpparna, möjligtvis. Men ingenting förvånar egentligen. VIP-platser, förtur för den som kan betala för sig, dagens morgontidningar och konditorivaror till utvalda resenärer vore en logisk utveckling av den politik som förs av moderaterna i landstinget. "Att kunna välja" vore ett argument. "VIP-platser ger lediga platser på andra säten". "Det är miljövänligt då annars ensamåkande bilburna herrar i kostym och slips från de nordöstra förorterna åker kommunalt i stället för bil". Det ger intäkter till SL som sannerligen behövs". Första maj-skämt idag. Skarpa förslag i SL:s styrelse i morgon, om du frågar mig. :)

Fler som reflekterar på Knuff.
Intressant? Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fast om de kör samma skämt första maj kommer nog ingen att gå på det ;)

sehlers sa...

Faktum är att det här systemet redan finns på de tåg jag åker i Utomlandet. Det är lite hånande i morgonrusnigen, när vi andra står som packade sillar, att det finns en hel avdelning med bara tomma säten i varje vagn.
Jag hoppas att det är ett dåligt aprilskämt. Verkligen.