lördag 26 maj 2007

En bloggares trevande återkomst..

Nej, det blev ingen större plåga. Den ofrivilliga bloggkarantänen efter en datorservice som varade i tre veckor gick att härda ut. Visst fanns det tillfällen då fingrarna nästan automatiskt började smeka på inbillade tangenter. Skrivklåda som lockades fram av både egna upplevelser och av nyhetsflödet. Men jag får leva med att inte ha lämnat bloggkommentarer om en radda politiska händelser under maj månad. Första maj-firande, vattenskämt mot statsminister, Hörnlunds attack mot alliansen, folkpartiets socialförsäkringsutspel eller S eget alternativ till statsbudget är onekligen sådant som skulle fått mina, som vanligt subjektiva bloggspeglingar.

Två seminarier om sprututbyte, ett händelserikt landstingsfullmäktige och aktuella budgetförslag i såväl landsting som kommun är också sådant jag borde kommenterat. Det är dock ämnen som jag med mycket stor sannolikhet kommer att återkomma till.

Mellan besök på Huddinge jazzdagar, strax före kvällens grillstund och samtidigt i ett mentalt skifte mellan dagens V75:a och morgondagens Elitlopp med V65:a som självklart avlämnas direkt på Solvalla tar jag lite tid för en smygande återkomst in i bloggarnas egen värld. En värld som vad jag sett har blivit ett par bloggare färre sen sist. Sunda, kloka personer som lade ned skrivandet efter att ha tröttnat på nätets egna nördar som ibland hemsöker också mig med anonyma kommentarer. Sorgligt, tragiskt och i sig en förlust för demokratin, när seriösa personer ser sig tvingade att tystna...

För övrigt vinner inte Going Kronos finalen i morgon. Visst vinner han första försöket men sen....Mr Muscleman ger USA segern, i alla fall om min kristallkulla fungerar...

Intressant: Andra bloggar om: , , ,

2 kommentarer:

From Sweden with Grief sa...

Jag undrade var du hade tagit vägen. Hoppades på en trevlig semester med familjen!:) Jag vet inte om jag skulle klara mig utan dator och skrivandet så länge. Vi hade en datorkrasch för några år sedan, under en vecka, jag gick till biblioteket och använde datorer där!

Peter Andersson sa...

Känns härligt att höra att man varit saknad :) Ja, nu räknar jag helt kallt med att datorn kommer att fungera felfritt under lång tid framöver...

p